خرید بازی برای کامپیوتر

خرید بازی اورجینال برای کامپیوتر


بازی اورجینال برای کامپیوتر چیست؟

به بازی که مستقیم از خود شرکت خریداری میشه و بدون هیچ محدودیتی میتونید به بازی بپردازی رو میگن بازی اورجینال .

مزایای بازی اورجینال چیه؟

  • دسترسی به تمام سرور های بازی برای بازی کردن به صورت افلاین و انلاین
  • دسترسی به دی ال سی های بازی ( در واقع به تمام آپدیت هایی که بازی میده دسترسی داری)
  • بازی کردن با تمام افرادی که اون بازی رو به صورت اورجینال خریدن

فرق بازی های اورجینال به بازی کرکی و سی دی و دی وی دی های توی بازارچیه؟

یک مثال ساده میزنم برات، فرض کنید شما بازی فیفا رو به صورت دی وی دی از بازار خریدید و 5 ماه میگذره و تیم ها بازیکناش عوض میشن و شما اگه بخوای نسخه نهایی رو داشته باشی دوباره باید بری سی دی رو نسحه جدید تر بخری پس فرقاشون اینه که

  1. شما با خرید بازی اورجینال تمام اپدیت ها و تغییرات بازی رو دارید
  2. میتونید با همه بازی کنید (انلاین) 
  3. خیلی بازی ها هستن که اصلا کرک نمیشن و شما نمیتونید سی دی اونو بخرید
  4. هر بازی که میاد ممکنه 1 سال طول بکشه تا کرک بشه و شما نتونید اونو بازی کنید

اصطلاحا به بازی اورجینالی که برای کامپیوتر میخرید سی دی کی یا گیفت گفته میشه که جلوتر توضیح میدم


چگونگی خرید بازی اورجینال برای کامپیوتر:

بازی اورجینال رو شما به صورت کد دیجیتالی دریافت میکنید . در واقع یه کد که شما باید توی نرم افزار هایی مثل استیم ، اوریجین، یوپلی و سایر پلتفرم هابزنید تا بازی برای شما فعال شه و شما بتونید اونو دانلود و اجرا کنید.بازی های اورجینال تحت پلتفرم های متفاوت و مخصوص به خودشان قابل اجرا هستند. برای مثال پلتفرم سری بازی های فیفا (FIFA) اوریجین (Origin) نام دارد. یعنی اگر سی دی کی اورجینال بازی فیفا 20 را خریداری کنید باید آن را در نرم افزار اوریجین فعال نمایید تا قادر به انجام آن بازی باشید. بازی های دیگر ممکن است پلتفرمی دیگر داشته باشند . در کل اصلی ترین پلتفرم های بازی های کامپیوتر عبارتند از:

  • یوپلی
  • استیم
  • اوریجین
  • بتل نت

برای رفتن به سایت استیم کلیک کنید

برای رفتن به سایت بلیزارد کلیک کنید

برای فعال کردن سی دی کی بازی اورجینال خریداری شده باید در نرم افزار یا همان پلتفرمی که برای اجرای بازی لازم است یک اکانت بسازید. ساخت اکانت در پلتفرم های مذکور به صورت رایگان انجام می‌شود. همچنین باید نرم افزاری مورد نیاز برای اجرای آن بازی در کامپیوترتان نصب باشد.


بعد از خرید سی دی کی چکار باید انجام دهیم؟

بعد از خرید بازی اورجینال کامپیوتر (PC) و فعال سازی سی دی کی آن بازی در نرم افزار مورد نیاز باید دیتای نسخه اورجینال بازی را از طریق همان نرم افزار دانلود کنید. اگر تمایلی به دانلود این دیتا ندارید باید بکاپ اورجینال دیتای بازی را از منابع قابل اعتماد خریداری نموده و سپس آن را در پوشه ذخیره سازی دیتای نرم افزار کپی کنید.
پس از دانلود دیتای بازی می‌توانید از انجام آن لذت ببرید. در نظر داشته باشید که شما نسبت به خرید بازی اورجینال مورد نظرتان در کامپیوتر (PC) اقدام کرده‌اید و این موضوع بدان معناست که هیچ محدودیتی برای انجام بازی در حالت های مختلف از قبیل آنلاین و چند نفره نخواهید داشت و تمام آپدیت های جدید بازی را هم بدون هیچ مشکلی دریافت می‌کنید. همچنین فراموش نکنید که با خرید بازی اورجینال آن بازی برای همیشه در اکانت شما فعال باقی می‌ماند و می‌توانید آن را برای همیشه داشته باشید.

(فیلم  پایین رو نگاه کن کن تا کامل متوجه بشی)