آموزش ساخت اکانت استیم

در این مقاله قصد داریم تا ساخت اکانت استیم که یکی از تاپ ترین و بزرگترین پلتفرم و فروشگاه های بازی دیجیتالی است را به ساده ترین روش به شما آموزش دهیم.

steam بزرگترین سرویس توزیع دیجیتال بازی های ویدیویی توسط Valve است. این نرم افزار در سپتامبر 2003 به عنوان یک مشتری نرم افزاری مستقل راه اندازی شد تا راهی برای Valve برای ارائه به روزرسانی خودکار برای بازی های خود، و گسترش یافت تا شامل بازی های ناشران شخص ثالث شود.Steam همچنین به یک فروشگاه دیجیتال آنلاین مبتنی بر وب و موبایل گسترش یافته است. Steam خدمات مدیریت حقوق دیجیتال (DRM)، میزبانی سرور، پخش ویدئو و خدمات شبکه های اجتماعی را ارائه می دهد.همچنین نصب و به‌روزرسانی خودکار بازی‌ها و ویژگی‌های انجمن مانند فهرست‌ها و گروه‌های دوستان، فضای ذخیره‌سازی ابری، و قابلیت‌های صوتی و چت درون بازی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

در ادامه ی این مقاله با آموزش گام به گام ساخت اکانت استیم با وبسایت گیم گیفت همراه باشید.

برای ساخت اکانت Steam ابتدا باید وارد قسمت ثبت نام اکانت استیم شوید و در صفحه‌ی مشاهده شد ه مشخصات خواسته شده را وارد کنید:

طبق تصویر زیر به این صورت عمل کرده:

  • در قسمت Email address آدرس ایمیل دردسترس خود را وارد کنید.
  • در قسمت Confirm your address آدرس ایمیل خود را مجددا وارد کنید.
  • در قسمت Country of Residenceکشور خود را انتخاب کنید.( ××یادتان باشد که قادر به عوض کردن کشور به‌ خاطر قوانین جدید استیم و ریجن‌ها نیستید. از این‌رو کشور خود را ترجیحا آرژانتین یا روسیه قرار دهید. برای انجام ثبت نام حتما باید آی‌پی شما با آی‌پی کشوری که قرار می‌دهید، یکسان باشد.××)
  • تایید کنید که ربات نیستید همچنین در ادامه باید بخش توافق‌نامه‌ی سایت استیم را مطالعه کرده و گزینه‌ی I am 13 years of age or older and agree to termsرا تیک بزنید و بر گزینه‌ی Continue کلیک کنید تا به مرحله‌ی بعد منتقل شوید.

آموزش ساخت اکانت استیم

در ادامه، یک ایمیل تایید به آدرس ایمیلی که وارد کرده اید فرستاده می‌شود و تنها کافی است ایمیل خود را باز کرده و روی لینک تایید کلیک کنید.

آموزش ساخت اکانت steam

سپس صفحه نهایی ساخت اکانت برای شما باز شده که:

  • در قسمت Steam Account Name اسم برای اکانت خود انتخاب کنید(دقت کنید که اسم هایی که انتخاب می کنید Available باشد در غیر این صورت استیم با نمایش Not Available خودش چند اسم پیشنهادی برای شما برمی گزیند)
  • در قسمت choose password پسوورد مورد نظر خود را انتخاب کنید( توجه داشته باشید که پسوورد شما نباید از نظر تعداد کاراکتر، کمتر از 8 حرف باشد. همچنین پسووردتان را ترکیبی از حرف، عدد، حروف کوچک و بزرگ و انتخاب کنید.)
  • در قسمت confirm password رمز عبور موردنظر خود را دوباره وارد کنید.

آموزش ساخت اکانت steam

اگر تمام موارد ذکر شده را رعایت کنید با زدن دکمه Done اکانت شما ساخته می شود.

پرسش های قابل توجه:

چرا نمی توانم یک حساب Steam ایجاد کنم؟

اگر نمی توانید یک حساب Steam از وب سایت Steam ایجاد کنید: اگر هنگام ایجاد یک حساب کاربری از طریق فروشگاه Steam با مشکلاتی مواجه شدید، لطفاً سعی کنید با استفاده از سرویس گیرنده/نرم افزار Steam یک حساب Steam ایجاد کنید: روی دکمه «ایجاد یک حساب جدید» از صفحه ورود به سیستم Steam کلیک کنید و دستورات را دنبال کنید.

آیا اکانت استیم رایگان است؟

ثبت نام برای یک حساب Steam رایگان است و هیچ هزینه ای برای استفاده از این سرویس وجود ندارد.

آیا می توانید نام حساب Steam را تغییر دهید؟

SteamID و نام حساب Steam شما حتی توسط کارکنان پشتیبانی Steam قابل تغییر نیستند. نام بازیکن شما را می توان در هر زمانی در تنظیمات انجمن Steam، در قسمت «ویرایش صفحه SteamID من» تغییر داد.

کجا می توانم حساب Steam خود را بفروشم؟

PlayerAuctions بهترین مکان برای فروش اکانت Steam است

برای گیمرهای بی تجربه و تازه کار، این جایی است که بازیکنان چیزهای مربوط به بازی آنلاین را می‌خرند، می‌فروشند و معامله می‌کنند. ما فروش اکانت های استیم را تشویق می کنیم زیرا فروشندگان ما گیمرهای قانونی هستند.

چه مدت باید منتظر بمانم تا استیم اجازه ورود به سیستم را بدهد؟

30 دقیقه صبر کنید

مدت زمان کوتاه 30 دقیقه است. اگر این زمان را دارید، منتظر بمانید و سپس وارد Steam شوید. این خطا ناپدید می شود، اگرچه ممکن است همچنان از شما خواسته شود که یک کد CAPTCHA را وارد کنید.

آیا می توانید چندین اکانت Steam در یک ایمیل داشته باشید؟

بله، شما می توانید از یک کامپیوتر به حساب های مختلف Steam دسترسی داشته باشید. با این حال، شما می توانید تنها به یک حساب در یک زمان دسترسی داشته باشید. حساب‌ها فایل‌های اصلی را برای هر بازی مشترکی که حساب‌ها دارند به اشتراک می‌گذارند، اما هر حساب محتوای سفارشی و فایل‌های پیکربندی خود را حفظ می‌کند.

آیا می توانم بازی های Steam را به حساب دیگری منتقل کنم؟

آیا می توان همه بازی های Steam را به اشتراک گذاشت؟ خیر، به دلیل محدودیت های فنی، ممکن است برخی از بازی های Steam برای اشتراک گذاری در دسترس نباشند. به عنوان مثال، عناوینی که برای بازی کردن به یک کلید شخص ثالث، حساب یا اشتراک نیاز دارند، نمی‌توانند بین حساب‌ها به اشتراک گذاشته شوند. اگر وام گیرنده نیز مالک بازی پایه باشد، DLC ممکن است به اشتراک گذاشته نشود.

آیا می توانم 2 اکانت Steam را پیوند دهم؟

آره. می‌توانید اشتراک‌گذاری کتابخانه خانواده را در یک زمان معین در حداکثر 10 دستگاه و حداکثر برای 5 حساب مجاز کنید که ممکن است از کتابخانه بازی شما در هر یک از رایانه‌های مجاز شما استفاده کنند.

چند اکانت steam می توانید در یک گوشی داشته باشید؟

آره. می توانید از یک شماره تلفن در چندین حساب استفاده کنید. می‌توانید با ورود به هر حساب در برنامه و دنبال کردن مراحل فعال کردن احراز هویت در هر حساب، Steam Guard Mobile Authenticator را در چندین حساب در یک تلفن فعال کنید.

چرا باید 15 روز صبر کنم تا روی استیم معامله کنم؟

ما نیاز داریم کهsteam guard  (ز طریق ایمیل یا احراز هویت تلفن همراه) به مدت 15 روز فعال شود تا به محافظت از اقلام و وجوه Steam Wallet در برابر سوء استفاده توسط شخصی که ممکن است به طور غیرقانونی رمز عبور شما را به دست آورده باشد، محافظت شود. حساب‌هایی که در حال حاضر Steam Guard را غیرفعال کرده‌اند، نمی‌توانند تجارت کنند و از بازار جامعه استفاده کنند.

آیا می توانید اکانت Steam خود را به اشتراک بگذارید؟

برای فعال کردن ویژگی اشتراک‌گذاری، ابتدا باید با حساب Steam خود وارد رایانه یکی از اعضای خانواده یا دوستان خود شوید. بعد، منوی تنظیمات را باز کنید، روی زبانه Family کلیک کنید و مجوز رایانه را انتخاب کنید. شما می توانید تا 10 کامپیوتر و حداکثر پنج حساب را برای دسترسی به کتابخانه بازی Steam خود مجاز کنید.

آیا می توانید 2 بازی را همزمان در Steam انجام دهید؟

Steam به حساب‌های اشتراک‌گذاری شده اجازه نمی‌دهد که یک کتابخانه بازی را همزمان بازی کنند – حتی اگر بازی‌های متفاوتی را انجام می‌دهید، دو نفر نمی‌توانند همزمان از یک کتابخانه بازی کنند.

 آیا شما صاحب بازی های استیم برای همیشه هستید؟

طبق قراردادی که با هر بار خرید یک بازی در Steam موافقت می‌کنید، «محتوا و خدمات دارای مجوز هستند، نه فروخته می‌شوند. مجوز شما هیچ عنوان یا مالکیتی بر محتوا و خدمات اعطا نمی کند.» شما بازی‌ها را نمی‌خرید، بلکه مجوز استفاده از آنها را می‌خرید.

 آیا می توانم بازی های استیم را به صورت آفلاین بازی کنم؟

حالت آفلاین به شما امکان می دهد بدون اتصال فعال به شبکه استیم، بازی ها را از طریق Steam انجام دهید. هر ویژگی سرویس گیرنده Steam که به اتصال نیاز دارد در حالت آفلاین در دسترس نخواهد بود.

آیا برای اجرای بازی های کامپیوتری به استیم نیاز دارم؟

بله. همچنین برای اجرای بازی باید Steam در حال اجرا باشد. در غیر این صورت نمی توانید بازی را اجرا کنید، زیرا برنامه خود به عنوان یک فرم از DRM عمل می کند. این مورد در مورد اکثریت قریب به اتفاق بازی‌هایی که از طریق Steam خریداری می‌شوند صدق می‌کند، اما تعداد بسیار کمی از آنها حتی اگر Steam در حال اجرا نباشد اجرا می‌شوند.

چه مدت می توانید بازی های Steam را به صورت آفلاین انجام دهید؟

می‌توانید بسیاری از بازی‌های Steam را به‌صورت آفلاین بازی کنید – به شرطی که بازی‌های تک‌نفره یا چند نفره محلی و کاملاً به‌روز باشند. هنگامی که حالت آفلاین را فعال می کنید، Steam از شما می خواهد که به اینترنت متصل باشید، این کار را قبل از راه اندازی بازی ها بدون اتصال به اینترنت، باید انجام دهید.

چگونه می توانم بازی های کامپیوتری را بدون استیم بازی کنم؟

برای انجام بازی های رایانه شخصی بدون استیم، به نوعی شبیه ساز Steam نیاز دارید یا از سرویس دیگری مانند GOG استفاده کنید. یک شبیه ساز بخار خوب SmartSteamEmu است که کار را به خوبی انجام می دهد. می‌توانید بازی‌ها را از انجمن‌های زیرزمینی استیم دریافت کنید و آن‌ها را در آنجا تست کنید.

 

امیدوارم از این آموزش لذت برده باشید و براتون مفیده بوده باشه.

ممنون که با ما همراه بودید اگر از این آموزش خوشتون اومده حتما نظراتتون رو برامون کامنت کنید!!

 

برای خرید گیفت کارت استیم ترکیه کلیک کنید

برای خرید گیفت کارت استیم ارژانتین کلیک کنید